25 Aralık 2020 Cuma

Mi TV Stick ile Akıllı TV Keyfi


Pandemi başladığından beri en büyük meşgalemiz 1. mutfak 2. ise dizi ve film platformu olan Netflix oldu. İnternet bağlantıları güçlendirildi, belki kotalar yükseltildi. Kimimiz bilgisayarlarını yeniledi. Ben ise bu dönemde Netflix'e laptopumu HDMI kablo ile Tv'ye bağlayıp kullanıyordum çünkü TV'im Netflix'i desteklemiyordu. O da ayrı bir konu. LG marka Led TV aldığımda Netflix, Youtube hepsine bağlanan bir Akıllı TV idi fakat bir süre sonra anlaşmamız sona erdi artık desteklemiyor diyerek kullanılamaz hale geldi. Onca para verip, Akıllı diye alınan her TV sonradan ne kadar süre destek verecek lütfen buna dikkat edip, alın. Özellikle iyi özelliklerde bir TV piyasa fiyatının çok altına düştüyse o TV de bu sorun oluşacak olabilir. Satıcılar, tüketiciler bu konuyu bilmediği için bir iki ay sonra ellerinde kalacak olan ürünü bu şekilde pazarlayabiliyorlar. 

Gelelim benim konuma. Ben dediğim gibi TV'de internetten her hangi bir şey seyretmek istediğimde Laptopumu kablo yardımı ile Tv' ye bağlamam gerekiyordu. Gerekiyordu diyorum çünkü bundan kurtuldum :) Öncelikle kablo ile bağladığımda hem o sırada laptopumu kullanamıyordum hem de laptop yerlerde, her yerden kablo geçiyor, görüntü kirliliği ve dağınıklık oluşturuyordu. 


Dediğim gibi baktım olmayacak ne yapabilirim diye araştırırken 
Mi TV Stick ile tanıştım. Mi TV Stick Xiaomi'nin ürünü. Xiaomi'nin bir çok ürününü çok severek kullandığım için gözüm kapalı sipariş verdim. Gelir gelmez denedim ve neden bunca zaman bu eziyeti çektim diye üzüldüm. Mi TV Stick kutusundan bir adet TV nizin HDMI girişine takmanız için Flash Bellek tarzı bir Stick çıkıyor. 



Bunun üzerinde de minik bir adaptör girişi bulunuyor bunu da fişe takıyorsunuz. Kısacası her şey TV'nizin arkasında üzerinde olup, bitiyor. Bir de içerisinden çıkan bir kumandası var. Bunun ile de Tv yi kontrol ediyorsunuz. Oldukça minik kompakt bir kumanda. TV'ye taktıktan sonra zaten HDMI girişini seçtiğinizde kurulum ekranı geliyor. Öncelikle dil seçeneği çıkıyor. Türkçe seçeneği var. Kurulum sırasında sizden wireless ağınızı seçmenizi ve şifrenizi girmenizi istiyor. Bu adımlardan sonra Akıllı TV nizin keyfini çıkarabiliyorsunuz.


Youtube, Netflix, Spotify, HBO, TED, Prime Video ve
GooglePlay'den ekleyebileceğiniz bir sürü uygulamayı kendiniz indirip, ekleyebiliyorsunuz. Android destekli fakat IOS ile de kolaylıkla telefonunuzu entegre edebiliyorsunuz. Yayınlar sırasında hiç kesinti olmuyor. Görüntü kalitesi 1080p Full HD destekliyor 4K yok fakat ben zaten 4K izlemiyorum. Ayrıca sesli komut ile de klavye kullanmadan istediğinizi aratabiliyorsunuz. Kısacası bu dönem kullandığım, kendime yaptığım en güzel teknolojik yenilik oldu. Eğer ürünü almak isterseniz. TIK TIK 

4 yorum:

  1. Yalnız bu ürünü görmek harika oldu, tamda ihtiyacım olan şey bu. Mutlaka not ediyorum bunu, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. Aynen böyle bağlanıyorum ben de her yerde kablolar fanı çıldıran bilgisayar😂 Pek başına oturma fırsatı bulamadığımdan almadım ama bol bol izleyenler için harika bir seçenek😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten bilgisayarımız boşa çıktı ve artık bu yüzden yerlerde gezmiyor.

      Sil

Tasarım:Sawako Kuronuma