17 Nisan 2020 Cuma

Kahve Kreması Nasıl Yapılır?



İçerisinden geçtiğimiz bu karmaşık günlerde olabildiğince herkes evde ve bu zorunlu evde kalma sürecini de kendince nasıl keyifli hale dönüştürebilirim hevesinde. Kimimiz buna ben de dahil. Ekmek yapmayı alışkanlık haline getirdik. Kimimiz pasta, kek, poğaça uzmanı olduk. Ben kendi adıma bu süreci sağlıklı ve kalorili olarak dengelemeye çalışanlardanım çünkü bu süreç elbet bitecek ve hepimiz mağazalara koşacağız. Kabinde ağlamak istemiyorsanız siz de bence bunu bir düşünün :)

Peki ben kendi adıma ne yapıyorum? Her gün en az 40 dk egzersiz yapmaya çalışıyorum ki yürüyüş ve gün içerisindeki rutin tempomuzun altında bir hareket imkanımız olduğundan bunu tolere edebileyim. Üst üste kalorili ürünler tükettiysem mutlaka bir sonraki öğünde ya da ertesi günü hafif geçirmeye dikkat ediyorum. Gibi gibi aslında kendinizi de çok sıkmadan basit kurallarla kilonuzu kontrol altında tutabileceğiniz gibi kilo da verebiliyorsunuz. Ben bunu uygulayan biri olarak, rehavete kapılmadan bu süreci yönetmenizi tavsiye ediyorum, nacizane :)

Kahve ile aranız nasıl bilmiyorum ama benim oldukça samimi. Oldum olası da böyle oldu. Kahve içmenizde fayda var çünkü bu da metabolizmanızı canlı tutuyor. Ben şekersiz tercih ettiğim için günlük 2 adet türk kahvesi, 1 adet filtre kahve tüketiyorum. Egzersiz sonrası mutlaka bir türk kahvesi içiyorum. Aslında öncesi içmek daha faydalı fakat ben sonrası tercih ediyorum. 




Filtre kahveyi eskiden sütsüz içemezdim şimdi ise makinada demlediğimde eve yayılan o kokunun tadını saf olarak almak istediğimden süt eklemiyorum fakat bir süre sonra bir farklılık istiyorsunuz fakat çok da süt süt olmasın derken kapsül cremaları keşfettim fakat sadece keşfettim, ulaşamadım. Ben de neden kendim alternatif yapmıyorum diye düşünüp, evdeki o an bulunan malzemelerle ne yapabilirim diye işe koyuldum. Sonuç vazgeçilmez bir lezzet keşfi :) ve bu keşifimden sizleri de mahrum bırakmak istemedim tabiki...

Yapması oldukça basit ve her seferinde sıfırdan yapmanıza gerek olmayacak bir kahve kreması tarifi. Fazla yapıp buzdolabında 3 gün saklayabilirsiniz.



Şimdi gelelim gerekli malzemelere;

1 paket Kaymak tadında kremşanti
1 çay kaşığı hindistan cevizi yağı (bu şart değil)
ve göz kararı süt
Blender

İşte hepsi bu kadar basit. 

Blenderımıza sırasıyla toz kremşantimizi , 1 çay kaşığı hindistan cevizi yağımızı ve göz kararı sütümüzü ekleyip, krema kıvamına gelene kadar çırpıyoruz. Eğer çok katı olur ise, biraz daha süt ekleyip, tekrar çırpın yumuşak bir krema kıvamına gelince de bir kavanoza alıp, dolapta saklayın ve kahvenizi demlediğinizde kahvenizin içerisinde 1 tatlı kaşığı ilave edip kahvenizin içerisinde kremanın erimesini ve kahve ile buluşmasının verdiği görüntüyü seyredin ve tabi ki tatmayı unutmayın :))


8 yorum:

  1. ay mutlaka yapacağım bunu..

    YanıtlaSil
  2. Ben kaymak gibi olandan bulamadım normal krem şanti ile deneyeceğim ;)

    YanıtlaSil
  3. Aa bugün markete gittiğimde bu kayak tadındaki kremaya bakacağım mutlaka (:

    YanıtlaSil
  4. Kremayla içmeyi sevenler için güzelmiş. Ben sade içmeyi hem seviyorum, hem daha az kalorili =))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aynı fikirdeyim ama arada farklılık iyidir :)

      Sil

Tasarım:Sawako Kuronuma